עסקים: סקירה כללית של חברות וארגונים בתעשיות שונות

עסקים: סקירה כללית של חברות וארגונים בתעשיות שונות

עסקים הם חלק בלתי נפרד מעולמנו כיום, הפועלים בתעשיות רבות על מנת להביא מוצרים ושירותים ללקוחות ולקהילות שהם משרתים. עסק הוא ישות משפטית המייצרת או מספקת מוצרים ושירותים למטרות רווח, וניתן להגדירו ככל ארגון או מפעל העוסק בפעילות מסחרית, תעשייתית או מקצועית. ישנם סוגים רבים של עסקים, החל בבעלות בלעדית לתאגידים רב לאומיים, וכל אחד מהם ממלא תפקיד חשוב בכלכלה העולמית.

עסקים נוצרים ממגוון סיבות, כגון רדיפה אחר מיזם יזמי, כדי לנצל הזדמנות שוק, או כדי לספק סחורות ושירותים לשוק מסוים. במקרים רבים, עסקים מורכבים מאדם יחיד או מקבוצת אנשים שביחד הם הבעלים של הישות. חברה יכולה גם להיווצר על ידי קבוצה של אנשים לצורך רודף מטרה עסקית מסוימת. עסקים מנוהלים ומופעלים על ידי מנהלים, אשר קובעים את המטרות והאסטרטגיות של העסק ואחראים על הפעילות היומיומית של העסק.

ארבעת סוגי העסקים העיקריים הם בעלות בלעדית, שותפויות, תאגידים וחברות בערבון מוגבל (LLC). בעלות בלעדית היא הסוג הפשוט ביותר של העסק, שכן יש רק בעלים אחד שאחראי על כל ההחלטות ואחראי לכל החובות והחובות של העסק. שותפות דומה לבעלות יחידה, אלא שמדובר בשני אנשים או יותר, וכל שותף אחראי לחובות ולהתחייבויות של העסק. תאגידים נמצאים בבעלות בעלי המניות ומנוהלים על ידי דירקטוריון, והם נבדלים משפטית מבעליהם. לבסוף, LLCs הם ישויות היברידיות המשלבות את היתרונות של בעלות בלעדית ושותפויות עם אחריות מוגבלת. לא משנה איזה סוג של עסק הוקם, כל העסקים חייבים לפעול במסגרת חוקי המדינה או המדינה שבה הם פועלים.

שלושת המגזרים העיקריים של התעשייה הם שירותים, ייצור וקמעונאות. עסקים בתחום השירותים מעורבים במתן שירותים, כגון ייעוץ פיננסי, שירותי בריאות ושירותי אירוח. עסקי ייצור מייצרים סחורות, כגון מכוניות, בגדים ומוצרי טכנולוגיה. לבסוף, עסקים במגזר הקמעונאי מוכרים מוצרים ושירותים ישירות ללקוחות, כולל חנויות מכולת, חנויות בגדים וקמעונאים מקוונים.

עסקים מונעים על ידי המטרות שלהם, המשקפות את המטרות שהם רוצים להשיג. עסקים רבים מונעים על ידי רווח, לפיו עסק משקיע משאבים ומרוויח כסף באמצעות מכירת הסחורה והשירותים שלו. מטרה משותפת נוספת היא צמיחה, לפיה עסק משקיע משאבים כדי להגדיל נתח שוק, הכנסות ורווחים. עסקים עשויים גם לבקש לבנות הכרה במותג, הכוללת שימוש בשיווק ופרסום כדי להפוך לשם דבר. לבסוף, עסקים עשויים גם להיות מונעים על ידי יעדי משימה, הכוללים הגנה על הסביבה, יוזמות חברתיות ודאגות בריאות גלובליות.

לעסקים יש בדרך כלל ארבעה בעלי עניין עיקריים, כולל הבעלים, הלקוחות, העובדים והקהילה. בעלי העסק מוקנים להצלחתו, שכן עסק מצליח מאפשר להם להרוויח. הלקוחות הם הנהנים האולטימטיביים של העסק, שכן הם אלה שמקבלים את הסחורה והשירותים. העובדים הם חלק בלתי נפרד מהעסק, שכן הם אחראים על ביצוע המשימות הדרושות לעסק כדי לשרוד ולשגשג. לבסוף, הקהילה מושפעת מהעסק, שכן העסק יכול להיות מקור תעסוקה, הכנסות ומיסים.

עסקים כפופים גם לתקנות וחוקים. חוקים אלה נקבעו כדי להגן על זכויות הצרכנים והעובדים, ולהבטיח את בטיחותם של מוצרים ושירותים. החוקים המסדירים עסקים כוללים חוקי עבודה, מס, איכות הסביבה, בריאות ובטיחות והגנת הצרכן, בין היתר. זה הכרחי עבור עסקים לציית לחוקים אלה, כמו כישלון לעשות זאת יכול לגרום קנסות, פעולה משפטית, ובמקרים מסוימים, תביעה פלילית.

כל העסקים חייבים גם לעמוד בתקנות הדיווח הכספי. עסקים חייבים להגיש דוחות לגבי ביצועיהם, כספיהם ופעילותם. דוחות כספיים משמשים כדי לספק לבעלי העניין את המידע הדרוש להם כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי העסק. בנוסף, עסקים אחראים על גבייה ותשלום מסים, מקומיים ופדרליים, כדי לממן את פעילות הממשלה.

עסקים חיוניים לכלכלה העולמית ויכולים להשפיע רבות על קהילות ברחבי העולם. מאספקת סחורות ושירותים לתמיכה בכלכלה מקומית, עסקים ממלאים תפקיד מכריע בחברה. בעוד שתמיד ישנם סיכונים הקשורים להקמת או ניהול עסק, התגמולים הפוטנציאליים יכולים להיות גדולים בהרבה. עם הגישה והאסטרטגיות הנכונות, לעסקים יכולה להיות השפעה חיובית על הסביבה שלהם, על העובדים, על הלקוחות ועל הקהילה כולה.